torsdag 23 juni 2011

Midsommar/födelsedagstårta











I tisdags ringde det en dam från Falun och ville beställa en tårta av mig. Hon sa att hon hade hört att jag bakade så fina och goda tårtor! Jag blev alldeles ställ och jätte smickrad så klart :D Så roligt att folk gör gratis reklam för mig, är verkligen grymt tacksam för det.
Jag fick helt fria händer på hur tårtan skulle se ut och smak, dom enda riktlinjerna var att hon inte gillade kiwi ;) och att hon fyller 65 år.
Eftersom tårtan skulle ätas på midsommar så tyckte jag att svenska flaggans färger skulle vara bra. Tårtan bestod av ljusa bottnar med vaniljsmak, vaniljmousse,rabarbermousse, ( grymt gott btw) spacklad med italiensk marängsmörkräm och täckt med hemmagjord sp.







Som vanligt när jag har lite mer tid över så blir jag alltid vansinnigt sugen på att baka bröd.




Det här brödet heter "wallentunarågen" och är ett otroligt gott surdegsbröd med både vetesurdeg och rågsurdeg och blir väldigt mustigt och rustikt.
Det här ska ja definitivt göra om :) . Kommer lägga ut receptet senare.

1 kommentar: