onsdag 1 juni 2011

Studenttårtor och sommartårta












Idag slutar jag skolan! Känns båda bra och lite sorgligt,jag har trivts så bra på sjövik. Nu väntar jag på besked om jag kommer in på utbildningen jag sökt till hösten( spännande ) Dom senaste dagarna har jag haft fullt upp med dessa tre tårtor som jag gjorde till idag. Två studenttårtor till en tjej som heter Lina och en sommartårta till min lärare Kenneth. Kände mig lite dum för jag missuppfattade vad tårtan skulle vara till, jag trodde att det var lärarna som skulle ha den, men det var lärarna som skulle bjuda eleverna på tårta! Så då fick jag smaka på tårtan som jag gjort :)
Studenttårtorna är ena gjord på och ljusa bottnar, jordgubbamousse, glasskräm och spacklad med vit chokladsmörkräm. Den andra är chokladbottnar, kokosmousse, chokladganache och spacklad med chokladsmörkräm. Båda är täckta med hemmagjord sp och marsipan. Sommartårtan är det blåbärsmousse, lemoncurdmousse spacklad med vit chokladsmörkräm och täckt med hemmagjord sp. Blommorna är gjorda av hemmagjord fp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar