söndag 25 september 2011

Många olika tårtor på kort tid!

Här har man legat i förstår ni!
Många av mina bekanta ville ha tårtor just till den här helgen och då lär man ju ställa upp :)








Denna gjorde jag i fredags till Emma vars mamma fyllde 60 år.
Höstfärger var önskemålet. Jag tyckte att det var ett perfekt tillfälle att få använda mina nya solrosutstickare. Jag känner mig riktigt nöjd med utseendet på tårtan, lagom på nåt sätt :)
I den här var det ljusa bottnar, persikomousse, vitchoklad ganache. Spacklad med vaniljfrosting och täckt med sp.












Nästa tårta var en Ben 10 tårta till Anton som jag gjorde star wars tårtan till förut.
Det var ljusa bottnar i denna, hallonmousse, dumlefluff. Spacklad med vaniljfrosting och täckt med sp.











Nästa tårta... Kiss tårta till Alfred som är min son ,Vildes kompis.
Samma fyllning som i Ben 10 tårtan.















Och till slut sista tårtan :)
Chris och Chad, ett par kompisar
gifte sig spontant i somras när dom var i U.S.A där dom kommer ifrån båda två.
Dom gifte sig i Las vegas :)
Igår var vi bjudna på bröllopsfest och jag blev tillfrågad om jag ville göra en tårta till dom. Självklart!
Jag ville försöka göra en tårta i Las vegas stil.
Jag tycker nog att jag lyckades hyfsat :)
Det var en jättetrevligt fest, vi hade superkul :)
I den översta tårtan var det ljusa bottnar, hollonmousse och vit chokladganache. Spacklad med vaniljfrosting och täckt med sp.
Undre lagret var det riesenfluff istället för vit chokladganache.

På tisdag blir det mer tårta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar