söndag 11 september 2011

Banoffepaj och bilder från skolan.

Oj vad tiden går fort helt plötsligt!
På måndag är det redan tredje veckan i skolan. :o
Har inte haft så mycket tid eller inspiration att baka så mycket hemma, för jag har varit så otroligt trött när jag kommit hem.
Jag lyckades i alla fall slänga ihop den här banoffepajen igår.



Mycket smaskig :P

Recept banoffepaj.

200 g digestivekex
100 g smält smör
1 burk sötad kondenserad mjölk
3 st bananer
2,5 dl vispgrädde
2 dl turkisk yoghurt
25 g mörk choklad

Gör så här:
Lägg den oöppnade burken med kondenserad mjölk i en kastrull och fyll på med vatten. Burken måste vara täckt med vatten.
Koka i ca 2 timmar.
Smula kexen i matberedare och blanda med smält smör. Tryck ut i en form på ca 24 cm i diameter.

Kyl burken i kallt vatten och bre ut innehållet över kexbotten.
Skiva bananerna och lägg ovanpå.
Vispa grädden och blanda ut med turkisk yoghurt, bre över bananerna.
Garnera mer flisad choklad och banan.
Ställ kallt tills servering.









Bilder på kanelbullar som vi bakade i tisdags.




En deg ;) jag var så nervös över att råka ha i för mycket av nåt i så att vi skulle bli tvugna att dubbla satsen som några stackars tjejer gjorde i tisdags ;)




Här visar vår lärare Kaj hur man gör Karl-gustav tårta.




Här visar han hur man gör prinsess stubbar, köpte med mig en hem till fredagsmys och den var mycket god :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar