fredag 16 mars 2012

Morotstårta med whipped cream cheese frosting

Har äntligen gjort slag i saken och köpt mig en kitchen aid hushållsassistent!
Jag har en annan assistent också men den är inte lika användarvänlig som denna :)





Jag var ju naturligtvis tvungen att provbaka något på en gång :P






Jag slängde ihop den här saftiga och härliga morotstårtan med whipped cream cheese frosting som jag tänkte att vi skulle mumsa på till fredagsmys :P Hittade receptet på frosting  hos http://sockerrus.se/
Tycker att det är godare med den här frostingen än vanlig cream cheese frosting, den kan bli så mastig.

Receptet kommer här

300 g cream cheese
3 dl grädde
2 dl florsocker
1/2 tsk vaniljpulver

Vispa grädden.
Blanda cream cheese, florsocker och vaniljpulver i en annan skål.
Vispa sedan ihop allt tillsammans på låg hastighet tills det blir fluffigt. Klart!

6 kommentarer:

  1. Ser fantastisk gott ut =)
    Önskar dig en kanon trevlig kväll!!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Det var det verkligen :)
    Tack detsamma!

    SvaraRadera
  3. Åå vad skoj med kitchen aid, jag har också en här hemma och den går varm så fort det ska bakas =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling =)

    SvaraRadera
  4. Oj vilken fin tårta! Den ser gigantisk ut:) Och frostingen låter jättesmarrig!

    SvaraRadera
  5. Tack Sara :) Coquina: Den är inte dum alls den där kitchen aiden :) ska genast gå in och kolla din blogg ;)
    Ann-Sofie: Den var riktigt hög! Ca 12 cm skulle jag tro :) så man fick skära försiktigt. Frostingen var mums, testa :)

    SvaraRadera