tisdag 6 mars 2012

Pakettårta till bästa dagmamman Ulla

Imorgon fyller Inkas dagmamma Ulla år. Hon ville ha en tårta till sitt kalas :)





Rosa var det enda önskemålet sen fick jag fria händer.





Jag kände för att göra en pakettårta för det var ett tag sen jag gjorde en sån och det brukar vara poppis som födelsedagstårta :)





Mönstret på tårtan har jag fått till tack vare en mönstermatta.


Tårtan bestod av ljusa bottnar, jordgubbssylt, jordgubbsmousse och glasskräm gjord på hemmakokt vaniljkräm. Spacklad med grädde och täckt med marsipan.


Hon ville även ha macroner som också skulle vara rosa





Jag gjorde mumsiga jordgubbsmacroner i riktig härlig pastellrosa.





Jag använde mig av mandelmjöl
som jag hittade i den lokala Ica butiken. Skönt att kunna köpa på nära håll för en gång skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar