tisdag 3 april 2012

Hello Kitty och nalletårta till Hedda och Love

I helgen gjorde jag två st tårtor till ett par syskon, Hedda och Love som fyllde 5 och 1 år.

Hedda ville ha nåt tjejigt och gärna Hello Kitty. Till Loves tårta fick jag fria händer att skapa nåt tjusigt :)




Jag gjorde Kitty med hennes kompis Kathy som fikar prinsesstårta och dricker varsin kopp kaffe :)












Tyckte den blev riktigt gullig om jag får säga det själv :)





På Loves tårta valde jag att göra en liten tjock nalle med ett leksakståg och klossar.











Jag tycker personligen att kombinationen brunt och turkost är grymt snyggt och gillar hur mönstret på sidorna blev.

Jag fick även fria händer på smaksättningen på tårtorna.

I Heddas tårta var det ljusa bottnar, glasskräm på hemmagjord vaniljkräm, rårörda hallon och hallonmousse. Spacklad med vaniljsmörkräm
och täckt med marsipan.

I Loves tårta var det ljusa bottnar, björnbärssylt, björnbärsmousse, cheesecake mousse. Spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med marsipan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar