fredag 13 maj 2011

Kaos i köket!



Idag tänkte jag att jag skulle passa på att baka lite till Novas ridskola som ska ha nåt evenemang ( jag lyssnade inte så noga på vad det skulle va :P ) om nån vecka. Dom undrade om det fanns föräldrar som var intresserade av att hjälpa till på olika sätt. Jag nappade naturligtvis på att baka eftersom jag är en sån baknörd :)
Jag river verkligen fram allt när jag bakar och det blir totalt kaos i köket, men lyckas faktiskt ändå ha koll på vart allt är som tur är.
 Det blev lingonrutor som jag gjorde för första gången idag. Jag älskar lingon och blir alltid så glad när jag hittar  nya recept där lingon ingår.


Sen blev det kärleksmums eller snoddas eller vad dom nu heter, ett måste när man ska fika ;)


Och till sist banan och kokosmuffins. Ett eget komponerat recept som jag hoppas ska smaka gott. Dom luktade i varje fall väldigt gott :P Det blev lite chocolate chips över från när jag bakade kakor för ett tag sen så dom fick också vara med. Nu ligger alltihop i frysen på "Storbyns ryttare" i väntan på att bli uppätet :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar