lördag 13 augusti 2011

Tårta med tema kärlek / vänskap

I början av veckan fick jag ett mail från en tjej som varit inne och tittar på min blogg.
Hon ville beställa en tårta till idag med temat kärlek / vänskap, jag fick klura ihop nånting själv utifrån det.






Såhär blev den!
Ett litet nallepar i sugarpaste som håller varandra i hand. För mig symboliserar det både kärlek och vänskap :)






Måste säga att jag känner mig riktigt nöjd med nallarna!
Jag brukar ha såna problem med för torr sp, med här var den helt perfekt.






Jag tyckte även det var på tiden att jag använde mig av dom spritstekniker som jag lärde mig på kursen i våras.
Det var superkul och jag fick verkligen mersmak ;)

Tårtan bestod av ljusa bottnar med vaniljsmak, jordgubbsmousse, vaniljmousse och spacklad med italiensk marängsmörkräm .Täckt med sp, spritsas med smörkräm.

Nu ska här bakas bröd :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar