tisdag 15 november 2011

Uppmuntrade tårta

I förra veckan gjorde jag en tårta till vårdcentralen i horndal för dom behövde lite uppmuntran eftersom dom håller på med omstrukturering och det kan ju vara lite tröttsamt för dom anställda.







När försökte tänka ut ett passande tema så kom jag att tänka på dom där söta Miranda nallarna som finns på söta gratulationskort och så.
Så en sån fick det bli :)




Jag känner mig riktigt nöjd med nallen med tanke på att det var min första!

I den här tårtan var det ljusa bottnar, rårörda hallon, hallonmousse, mörk chokladganache, spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med marsipan.

4 kommentarer:

  1. Vad gulligt och omtänksamt av dig. Jättefin tårta som vanligt :-)

    SvaraRadera
  2. Så fint av dig,de uppskattade den nog.
    supersöt tårta verkligen.
    ja skulle behöva be dig om en tjänst,ja är finalist och skulle behöva din röst,hoppas du vill rösta på mitt bidrag,nr 8.jordgubbs sockerkaka.
    http://www.facebook.com/questions/288657764501241/?qa_ref=qd

    SvaraRadera
  3. Camilla, ja jag tror att dom tyckte om den ;)
    Simone, tack och absolut röstar jag på dig :)

    SvaraRadera
  4. Men va söt och va duktig du är =)
    Önskar dig en trevlig dag!

    SvaraRadera