torsdag 3 november 2011

Chocolate chip cookies

Har varit hemma och vab:at i en hel vecka nu :/ Jag blir så lätt rastlös av att bara gå hemma så idag kändes som en bra dag att göra lite chocolate chip cookies :)













Jag hittade receptet på en av mina favorit sidor http://www.joyofbaking.com. En grymt bra sida om man som jag är en sucker för amerikanska bakverk och vem är inte det liksom ;)
Dom har utförliga beskrivningar och tom. videoinstruktioner på vissa saker.
Dom här små godingarna ska jag bjussa ungarna på :)

2 kommentarer:

  1. jag har vabbat b2 dagar och ja klättrar snart i taket.som tur blir de dagis i morgon,så ja kan göra nåt kul.
    a amerikanska kakor är ju sjukt gott,de har allt av allt,därför blir de götti gött.
    Ville passa på och tipsa dig om en tävling som pågår just nu,där man kan vinna en silikonform.
    du är väl med
    Simone

    SvaraRadera
  2. Älskar också Joy of Baking. De har superbra recept på scones vilket är ett av mina bästa baknöjen på helgerna :) Kakorna ser supergoda ut! Ska testa samma recept.

    SvaraRadera