lördag 26 november 2011

Bröllopstårta med hösttema

I september fick jag en förfrågan av en tjej som heter Linda om jag kunde tänka mig att göra hennes bröllopstårta.
Jag blev ju såklart jättesmickrad och kände mig hedrad att få göra en så viktig tårta till ett par som jag inte känner.





Jag hade lite svårt att komma på hur den skulle se ut, men när Linda nämnde att hon skulle ha en höstigt brudbukett med rosor och gerbera så kom jag på hur jag ville göra.























Jag testade en superbra sugarpaste till den här tårtan som heter "satin ice" som jag köpt på http://www.bskafferi.se Den var mycket lättarbetat, mjuk och smidig. Dessutom fick den en fin lyster.

I tårtan var det ljusa bottnar, rårörda jordgubbar, jordgubbsmousse, vaniljmousse. Spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med sp. Rosorna och gerberna är gjorda av en blandning av flowerpaste och sugarpaste.
Jag känner mig helnöjd och hoppas att brudparet också är det :D

3 kommentarer: