söndag 13 maj 2012

Barbapapa tårta

Idag gjorde jag min allra första barbapapa tårta! Lite konstigt egentligen att det aldrig blivit en sån förens nu?!
Hur som helst så fick jag kontakt med Anna som ville ha tårtan via bekanta på Facebook.
Båda hennes små tjejer fyller år i maj och hon önskade tårtor till båda två.
Först ut var tårtan till lilla Elsa som fyller 2 idag.



Både barbapapa och barbamama fick vara med på tårtan.








Tycker att det är fint med kombinationen rosa/ lila/ vit.

I tårtan var det ljusa bottnar, vit chokladmousse med limezest och limejuice, jordgubbsmousse och hemmagjord jordgubbssylt.
Spacklad med vanilj smörkräm och täckt med marsipan. Dekorationerna är gjorda av sp.

Veckan som kommer blir fullspäckad!
På onsdag är det min sista skoldag och sen är jag färdig bagare / konditor!!!

På fredag har jag ett gigantiskt tårtjobb! En bröllopstårta till 100 pers!!!

Bilder kommer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar