tisdag 22 maj 2012

Knäckig rabarberpaj

Nu har det kommit massor av rabarber i vår trädgård.
Jag får lite panik av att se att saker inte kommer till användning så jag tog tillfället i akt idag och bakade en smarrig paj.




Måste säga att det här var ta mig sjutton den godaste rabarberpaj jag nånsin ätit!
Seg och knäckig. Söt och syrlig.
Mums :P


Här kommer receptet!

2 dl havregryn
2 dl socker
1 3/4 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1 krm vaniljsocker
125 g smör
1/2 dl vispgrädde
1/2 dl ljus sirap
6-7 st rabarber

Blanda de torra ingredienserna i en bunke.
Smält smöret i en kastrull tillsammans med grädden och sirapen.
Rör ihop alltihop till en smet och fördela över rabarberna som du skurit i bitar och lagt i smord pajform.
Grädda i 150 grader i ca 40 min.

1 kommentar:

  1. ÅÅÅÅÅÅÅÅ jag vill också ha rabarber hemma, jag tänker alltid att jag ska ta med mig några hem när vi hälsar på hos Mattias pappa men jag glömmer jämt :<

    SvaraRadera