söndag 10 juli 2011

Födelsedagstårta till en sambo och morfar.

Jag har precis lämnat iväg en tårta till barnens gamla dagisfröken som önskade sig en tårta till sin sambo och sin pappa som ska firas tillsammans.
Jag fick helt fria händer att knåpa ihop nåt kul. Enda direktiven var att det gärna fick stå " morfar och Daniel" på tårtan.






Såhär blev den!
Svärfar och svärson på en filt i skogen :) Har ju ingen aning om dom överhuvudtaget gillar att vara i skogen men vi får hoppas att dom gillar tårtan i varjefall :)










Eftersom jag fick helt fria händer även med smaksättning så valde jag att göra chokladbottnar, lingonmousse, vit chokladganache. Jag spacklade tårtan med italiensk marängsmörkräm och täckte den med hemmagjord sp.





Blev vansinnigt sugen på muffins idag oxå!
Jag fick det här receptet på hallonmuffins med vanilj och strösseltopp av en kompis för ett tag sen, men inte prövat det förrens nu. ( tack Jennie :))
Det är " vanlig"ljus muffinsbas, en klick vaniljkessella och några hallon i. Själva strösslet är helt enkelt en smuldeg som man fördelar uppepå.
Riktigt somriga och goda muffins som inte blev för söta vilket jag var lite rädd för.
Kanske inte dom vackraste i världen ;)
Nu ska jag umgås lite med maken som varit så snäll och tagit barnen hela förmiddagen så jag hann klart med tårtan i tid :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar