söndag 31 juli 2011

Senaste tårtorna

Oj, känner att jag halkat efter med uppdateringar här på slutet! Måste bero på sommarhjärnan :)
Det har ju blivit några tårtor nu på slutet som jag vill visa.
Har även lovat lägga upp lite recept, men det får bli när jag kommer hem, för nu sitter jag i en fullpackat Volvo på väg till Öland med familjen :)









Min brorsdotter Nellie fyllde ett år för nån vecka sen, hon fick den här lilla kittytårtan. Den höll på att gå åt skogen för det var nästan 30 grader ute och den skulle fraktas till Sthlm :S Men den höll tack vare att den stod på kylklampar i kylväskan.
Den bestod av ljusa bottnar, blåbärsmousse, päronmousse och spacklad med smörkräm, täckt med sp.






En kompis till min son fyllde sex år och önskade sig en cykeltårta.
Eftersom min man och son är BMX nördar så finns det en hel del såna tidningar hemma hos oss med bilder att utgå ifrån, perfekt!
Den bestod av ljusa bottnar med vaniljsmak, dajmfluff, hallonmousse, spacklad med italiensk marängsmörkräm, täckt med sp.






Min trevliga grannfru frågade mig om jag kunde tänka mig att göra en tårta till hennes son som fyller 28 och gillade Brynäs, så det fick bli deras logga på tårtan :)
Det var samma bottnar och fyllning som på cykeltårtan.

Nu hoppas jag på att vi får fint väder och att ungarna inte bråkar i baksätet ;)
När jag kommer hem är det tårtdags igen.

2 kommentarer:

  1. Jättefina tårtor allihopa, men jag gillar nog Hello Kitty allra bäst - min favoritfigur.

    Brynästårtan var imponerande med loggan (även om jag själv inte gillar just det laget ;-) )

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Jag gillar personligen Kitty allra bäst jag med, hänger nog med från min egen barndom tror jag :)

    Brynästårtan var pillig som attan att göra då den var mycket smådelar som skulle skäras ut och det var varmt som 17 den dagen :/ Det blev helt ok till slut :)

    SvaraRadera