lördag 8 oktober 2011

Pakettårta

En morfar till mina ungars kompisar frågade mig om jag hade möjlighet att göra en födelsedagstårta tills idag.
Nu när det börjar kännas riktigt höstigt ute så blir jag alltid lite extra baksugen, så det passade ju perfekt :)
Jag fick helt fria händer vad gäller både utseende och smak.
















Så här blev den!
Jag gjorde en pakettårta för längesen till min systersons dop och har sedan dess varit sugen på att göra en till så jag tänkte att nu var det perfekta tillfället :)
I den var det ljusa bottnar, vit chokladganache, jordgubbsmousse, spacklad med vaniljsmörkräm med marschmallowfluff ( bästa och godaste smörkrämen ever....) täckt med sp och dekorerad med
kristyr.

Location:Kaffestugan

2 kommentarer:

  1. Ramlande in på din sida via fejan. Vilka fantastiska bakverk du gör! Så snygga och de låter som de smakar ljuvligt oxå ;).
    Om det är möjligt så kommer jag absolut att beställa av dig i framtiden.
    Lycka till med drömmen om konditori!
    kram /Hanna (mattias ex)

    SvaraRadera
  2. Men hej Hanna! Vad kul att du hittat hit :)
    Är allt bra med dig och din familj?
    Tack för dom fina komplimangerna dom värmde :)
    Ha det jättebra, kika gärna in igen ;)
    Kram

    SvaraRadera