lördag 22 oktober 2011

Traktortårta

Lukas, en kompis till min son Vilde fyller 7 år idag.
Han är en riktig traktorkille som dom flesta småkillarna här ute på landet :)
Hans önskan var att få en tårta med en traktor på.
Jag är ju själv inte sådär jättebekant med traktorer så jag fick helt enkelt testa mig fram.


























Så här blev den!
Det här var första gången jag använde mig av rice krispie treats som jag gjorde traktorn av.
Det var hyfsat enkelt att jobba med men nästa gång får jag nog täcka med lite tjockare lager av sp.


Den som är lite observant ser att på dom första bilderna så fanns det ingen sand utan det la jag på i sista sekund och fick endast 2 bilder på.Själva sanden är kaksmulor :)
Känner mig ganska nöjd med min första traktortårta. Har en känsla av att det kommer bli fler ;)

I tårtan var det ljusa bottnar, jordgubbsmousse , dumlefluff. Spacklad med vaniljsmörkräm med marshmallowfluff, täckt med marsipan och dekorerad med rice krispie treats och sp.

5 kommentarer:

  1. Tårtan är jättefin! Så duktig du är =)

    SvaraRadera
  2. Tack :) Tyckte det var lite svårt det här med traktorer. Hade tänkt mig göra nåt helt annat till att börja med, men det fick bli så här istället ;)

    SvaraRadera
  3. Å den var smask!! Barnet mkt nöjd ;D Tusen tack igen Karro! /Ann-Mari

    SvaraRadera
  4. Anytime Ann-Marie :)Kul att han gillade den!
    Bara att höra av dig om/när du vill ha mer tårta ;)

    SvaraRadera
  5. jättefint blev de,längtar tills jag gör nästa tårta,ska pröva på rkt då,ser kul ut

    SvaraRadera