lördag 29 oktober 2011

Traktortårta 2 och korv med brödtårta

En liten kille som heter Kasper fyllde 3 år och är helt galen i traktorer enligt hans mamma.
Han ville ha en tårta med en traktor på till sitt kalas idag.












Jag gjorde en annan slags traktor den här gången för att testa på lite nytt :)
I den var det ljusa bottnar, hallonmousse, mjölkchokladfluff, spacklad med vaniljsmörkräm med marshmallowfluff och täckt och dekorerad med sp.

Min käre svåger ( min mans bror och min systers sambo....) fyllde år igår och självklart så måste ju han ha en tårta också :)
Han hade ett väldigt specifikt önskemål och det var korv med bröd eftersom han älskar det :D



Såhär blev den!
Verkligen inte den snyggaste tårtan i världen ( gick sönder lite) men visst ser man väl att det ska föreställa korv med bröd?! ;)
Det var lite pillig att få till och det blev inte riktigt som jag tänkt mig , men den blev god :)

I den var det ljusa bottnar, hallonmousse, vit chokladganache, spacklad med vaniljsmörkräm med marshmallowfluff och täckt med sp. Själva korven var rulltårta med rårörda hallon och grädde :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar